Warunki przyjęcia
Dziecko przyjmowane jest na zajęcia w momencie kiedy otrzyma opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju. Opinia wydawana jest przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną. Następnie należy skontaktować się z placówką oraz odpowiednio wypełnić Deklarację Zgłoszeniową.
Realizowane zajęcia:
Zajęcia z Fizjoterapeutą:
- Integracja Sensoryczna
- Dynamiczna Orteza Dunag02
- Metoda NDT Bobath
- Masaż Shantala
- Terapia Ręki
- Terapia Powięźowa
- Elementy PNF
- Trójpłaszczyznowa Manualna Terapia Wad Stóp
- Terapia Wad Postawy
- Metoda Odruchów Pierwotnych
Zajęcia z Logopedą
- odwrażliwianiem sfery ustno twarzowej
- kształtowaniem prawidłowego toru oddechowego
- ułatwianiem komunikacji
- rozwijaniem słownictwa czynnego i biernego
- rozwijaniem percepcji słuchowej
- nauką prawidłowego jedzenia, żucia i picia
…i inne
Zajęcia z Psychologiem:
- rozwijaniem inteligencji emocjonalnej
- radzenie sobie z trudnymi emocjami
- rozumienie kompetencji społecznych
- rozwijanie empatii
- nauka przestrzegania norm i zasad
- rozpoznawanie i nazywanie emocji
- nauka skutecznych strategii społecznych
- rozumienie sytuacji społecznych
- ćwiczenie funkcji poznawczych
… i inne
Zajęcia z Pedagogiem Specjalnym:
- ćwiczenie funkcji poznawczych
- komunikacja alternatywna (AAC)
- rozwijanie samodzielności i czynności samoobsługowych
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka
- budowanie wspólnego pola uwagi
- terapia ręki
- koordynacja wzrokowo-ruchową
… i inne
Wczesne Wspomaganie Rozwoju dedykowane jest przede wszystkim dzieciom, których rozwój przebiega nieprawidłowo ze względu na:
- wcześniactwa
- zaburzeń genetycznych i metabolicznych
- wad wrodzonych i uszkodzeń centralnego układu nerwowego
- uszkodzeń narządu zmysłu
- zaburzeń funkcjonalnych aparatu artykulacyjnego
- uszkodzeń aparatu ruchowego
- złożonej wielorakiej niepełnosprawności
- obniżonego napięcia mięśniowego w osi ciała
- zaburzeń emocjonalno – społecznych, np. w przebiegu autyzmu wczesnodziecięcego
Wczesne Wspomaganie Rozwoju
Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju (WWR) objęte są dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu rozpoczęcia nauki szkolnej (od 0 do 7 roku życia).
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
tel. 61 222 00 04
e-mail: orewemedea@emedea.pl
Wczesne wykrycie trudności w rozwoju psychoruchowym niewątpliwie zapobiega późniejszym deficytom przedszkolno-szkolnym.
Głównym celem zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju jest przede wszystkim pomoc dziecku w pełnym wykorzystaniu jego potencjału rozwojowego oraz poprawy jakości życia, a jednocześnie zapewnienie mu dobrego dzieciństwa od chwili narodzin.
Zajęcia obejmują sferę psychoruchową, motorykę dużą i motorykę małą, skupiają się na rozwoju funkcji poznawczych, godne uwagi jest rozwijanie funkcji komunikacyjnych dziecka.
Podsumowując – na podstawie diagnozy potrzeb i możliwości dziecka oraz wywiadu z rodzicami, opracowywany jest indywidualny program terapeutyczny. W związku z typ w momencie terapii kładziemy duży nacisk na współpracę z rodzicami ponieważ otrzymują oni instruktaż, porady, a także wsparcie w zakresie własnego postępowania z dzieckiem. W związku z tym wspólnie z rodzicami oceniamy i wzbogacamy program o inne godne uwagi elementy.