Warunki przyjęcia
Dziecko przyjmowane jest na zajęcia w momencie kiedy otrzyma opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju. Opinia wydawana jest przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną. Następnie należy skontaktować się z placówką oraz odpowiednio wypełnić Deklarację Zgłoszeniową.
WWRD
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA W NIEPUBLICZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ EMEDEA
Poznań ul. Bosa 15
Luboń ul. Sobieskiego 97a
ZAJĘCIA REALIZOWNE SĄ OD GODZINY 8:00-17:00
OD 4 DO 8 SPOTKAŃ W MIESIĄCU BEZPŁATNIE!
Wolne miejsca na rok szkolny 2024/2025
Przyjmujemy dzieci od narodzin!
W placówkach Emedea w Poznaniu i Luboniu dzieci uczęszczające na zajęcia Wczesnego Wspomagania Rozwoju objęte są zajęciami specjalistycznymi z:
- Neurologopedą/Logopedą klinicznym
- Psychologiem
- Pedagogiem Specjalnym
- Fizjoterapeutą
- Terapeutą Integracji Sensorycznej
oraz, w zależności od potrzeb inni specjaliści.
Metody pracy w placówkach Emedea WWRD
Zajęcia z fizjoterapeutą
- Integracja Sensoryczna
- Metoda Prehtla
- Dynamiczna Orteza Dunag02
- Metoda NDT Bobath
- Masaż Shantala
- Terapia Ręki
- Terapia Powięziowa
- Elementy PNF
- Trójpłaszczyznowa Manualna Terapia Wad Stóp
- Terapia Wad Postawy
Zajęcia z logopedą
- Odwrażliwianie sfery ustno-twarzowej
- Kształtowanie prawidłowego toru oddechowego
- Ułatwianie komunikacji
- Kinesinotaping
- Komunikacja alternatywna i wspomagając AAC
- Rozwijanie słownictwa czynnego i biernego
- Rozwijanie percepcji słuchowej
- Elementy metody verbo
- Terapia zaburzeń ustnej fazy połykania i oddychania
u dzieci od 4 roku życia z dyslalią obwodowa
- Seplenienie międzyzębowe - diagnoza i terapia miofunkcjonalna
- nauką prawidłowego jedzenia, żucia i picia
Zajęcia z psychologiem:
- Praca w relacji terapeutycznej
- Obserwacja uczestnicząca
- Elementy Play Therapy
- Różne rodzaje zabawy (np. symboliczna, naprzemienna, konstrukcyjna)
- Bajkoterapia
- Elementy arteterapii, także muzykoterapii
- Elementy Treningu Umiejętności Społecznych
- Stosowanie technik relaksacji
- Pozytywna Dyscyplina
- Elementy psychoterapii psychodynamicznej w terapii dzieci – setting w pudełku
Zajęcia z pedagogiem:
- Elemenety Metody Krakowskiej
- Elementy Metody Dobrego Startu
- Elementy metody behawioralnej
- Terapia behawioralna
- komunikacja alternatywna AAC
- Ćwiczenia grafomototyczne
- Ćwiczenia analizy i syntezy sylabowej
Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka WWRD
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to kompleksowy system wsparcia mający na celu zapewnienie optymalnych warunków rozwoju i nauki dzieciom w wieku od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole. Jest to kluczowy etap w życiu dziecka, który ma istotny wpływ na jego dalszy rozwój, zdolności społeczne, emocjonalne, poznawcze oraz fizyczne. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka opiera się na zrozumieniu, że pierwsze lata życia są bardzo istotne dla kształtowania zdolności poznawczych, emocjonalnych, ruchowych, komunikacyjnych i społecznych oraz że wcześniejsza interwencja wpływa pozytywnie na rozwój dziecka.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka jest adresowane do dzieci w wieku od urodzenia do rozpoczęcia nauki w szkole i wymagają wsparcia w swoim rozwoju, ze względu na różnorodne czynniki, takie jak:
- Opóźnienia w rozwoju mowy i komunikacji.
- Zaburzenia rozwojowe, takie jak autyzm czy zespół Aspergera.
- Niepełnosprawność intelektualna.
- Niepełnosprawność ruchowa.
- Problemy z zachowaniem lub adaptacją społeczną.
- Wcześniactwa.
- Zaburzeń genetycznych i metabolicznych.
- Wad wrodzonych i uszkodzeń centralnego układu nerwowego
- Uszkodzeń narządu zmysłu
- Zaburzeń funkcjonalnych aparatu artykulacyjnego
- Złożonej wielorakiej niepełnosprawności
- Obniżonego napięcia mięśniowego w osi ciała
- Zaburzeń emocjonalno-społecznych, np. w przebiegu autyzmu wczesnodziecięcego
i inne…
Komu przysługuje?
Wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmowane są dzieci niepełnosprawne oraz ich rodziny od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole. Podstawą do objęcia dziecka jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydana przez zespół orzekających działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
tel. 61 222 00 04
e-mail: orewemedea@emedea.pl
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU
tel. 61 222 00 04
e-mail: orewemedea@emedea.pl
Wczesne wykrycie trudności w rozwoju psychoruchowym niewątpliwie zapobiega późniejszym deficytom przedszkolno-szkolnym.
Głównym celem zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju jest przede wszystkim pomoc dziecku w pełnym wykorzystaniu jego potencjału rozwojowego oraz poprawy jakości życia, a jednocześnie zapewnienie mu dobrego dzieciństwa od chwili narodzin.
Zajęcia obejmują sferę psychoruchową, motorykę dużą i motorykę małą, skupiają się na rozwoju funkcji poznawczych, godne uwagi jest rozwijanie funkcji komunikacyjnych dziecka.
Podsumowując – na podstawie diagnozy potrzeb i możliwości dziecka oraz wywiadu z rodzicami, opracowywany jest indywidualny program terapeutyczny. W związku z typ w momencie terapii kładziemy duży nacisk na współpracę z rodzicami ponieważ otrzymują oni instruktaż, porady, a także wsparcie w zakresie własnego postępowania z dzieckiem. W związku z tym wspólnie z rodzicami oceniamy i wzbogacamy program o inne godne uwagi elementy.