Edyta Tyszkiewicz – Superwizor AAC
Pedagog, terapeuta zajęciowy, neurorehabilitant C-eye, terapeuta komunikacji alternatywnej i wspomagającej, terapeuta rozwojowy- Growth through Play System, kinezjolog edukacyjny, specjalista terapii ręki. Superwizor komunikacji alternatywnej i wspomagającej m.in. w Sense- centrum integracja sensoryczna przedszkole i szkoła terapeutyczna;
Wykładowca z zakresu komunikacji alternatywnej i wspomagającej w Omnibus Centrum Edukacyjne w Szczecinie i w Wyższa Szkoła Humanistyczna TWP w Szczecinie.
Współautorka książki „Mutyzm wybiórczy- skuteczne metody terapii”. Autoryzowany partner AssisTechu w zakresie treści terapeutycznych w C-eye i Eyefeelu. Autoryzowany konsultant C-eye w woj. Zachodniopomorskim. Współtwórca i współwłaściciel projektu i strony szkolenia-aac.pl. Od wielu lat pracuje z dziećmi z deficytami rozwojowymi, jak również z dorosłymi po wypadkach, udarach, urazach.
Głównym nurtem mojej pracy jest komunikacja alternatywna i wspomagająca. Najczęściej odwiedzającymi mnie pacjentami są osoby niemówiące, którym pomagam znaleźć ich własny system komunikacji z otoczeniem.
Paulina Woźniak-Stec – Nauczyciel-Terapeuta Dziecka z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu
Z zawodu jestem pedagogiem specjalnym oraz terapeutą wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Z zamiłowania terapeutą dzieci ze spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym oraz ze sprzężeniami. Podczas zajęć z dziećmi skupiam się na rozwijaniu funkcji poznawczych oraz zdolności percepcyjno-motorycznych. W trakcie terapii w zależności od funkcjonowania i potrzeb małych pacjentów wprowadzam komunikację wspomagającą lub alternatywną PECS. W obrębie pedagogiki specjalnej specjalizuję się i ciągle poszerzam swą wiedzę w zagadnieniach dotyczących terapii behawioralnych, zachowań nieakceptowalnych społecznie (tzn. „trudnych”) i zagadnień diagnostycznych dzieci i młodzieży. Wiedzę doskonalę oraz pogłębiam pod okiem Superwizora Terapii Behawioralnej.
W ramach pracy w Poradni EMEDEA prowadzę zajęcia indywidualne dzieci opierające się na pozytywnej relacji z dzieckiem i zindywidualizowanych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych dziecka. W EMEDEA przeprowadzam również: diagnozę gotowości szkolnej, diagnozy rozwoju dziecka oceniając wszystkie sfery rozwoju, diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u dzieci i młodzieży (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia).
Wykształcenie:
Ukończyłam studia pierwszego stopnia z Pedagogiki Specjalnej o specjalności Edukacja i rehabilitacja osób niepełnosprawnych intelektualnie (oligofrenopedagogika) na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Studia drugiego stopnia ukończyłam z Pedagogiki o specjalności Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Kursy/szkolenia:
- Szkolenie PECS- poziom 1.
- Szkolenie PECS- poziom 2.
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce- III modułowy kurs bazowy.
- Szkolenie uzupełniające dot. terapii behawioralnej przygotowujące do odbycia Certyfikatu Nauczyciela- Terapeuty Dziecka z Autyzmem.
- VB- MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii.
- Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP – test do diagnozy funkcjonalnej rozwoju dziecka w wieku od 1. m.ż. do 9. r.ż. Ocena prawidłowego i zaburzonego rozwoju u dzieci.
- KORP – PROGRAMY TERAPII – modelowanie programów terapii dla dzieci z zaburzonym rozwojem psychoruchowym na podstawie diagnozy Kartami Oceny Rozwoju Psychoruchowego.
- Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF – test do badania słuchu fonemowego u dzieci w wieku od trzech do siedmiu i pół lat. Percepcja mowy i rozwój słuchu u dzieci.
- Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS – test do diagnozy gotowości szkolnej dzieci kończących edukację przedszkolną. Ocena wiedzy i umiejętności.
- Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio-i sześcioletnich- Bateria 5/6R.
- Baterie metod diagnozy przyczyn niepowodzeń szkolnych u uczniów w wieku 7/9, 10/12, 13/15, 16plus.
- Baterie metod diagnozy dyskalkulii u uczniów w wieku 10/12, 13/16.
- Certyfikowany Nauczyciel-Terapeuta Dziecka z Zaburzeniami ze Spektrum Autyzmu. Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka, Niepubliczny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli