Warunki przyjęcia

Dziecko przyjmowane jest na zajęcia w momencie kiedy otrzyma opinię o Wczesnym Wspomaganiu Rozwoju. Opinia wydawana jest przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną. Następnie należy skontaktować się z placówką oraz odpowiednio wypełnić Deklarację Zgłoszeniową.

Realizowane zajęcia:

Zajęcia z Fizjoterapeutą:

  • Integracja Sensoryczna
  • Dynamiczna Orteza Dunag02
  • Metoda NDT Bobath
  • Masaż Shantala
  • Terapia Ręki
  • Terapia Powięźowa
  • Elementy PNF
  • Trójpłaszczyznowa Manualna Terapia Wad Stóp
  • Terapia Wad Postawy
  • Metoda Odruchów Pierwotnych

Zajęcia z Logopedą

  • odwrażliwianiem sfery ustno twarzowej
  • kształtowaniem prawidłowego toru oddechowego
  • ułatwianiem komunikacji
  • rozwijaniem słownictwa czynnego i biernego
  • rozwijaniem percepcji słuchowej
  • nauką prawidłowego jedzenia, żucia i picia
    …i inne

Zajęcia z Psychologiem:

  • rozwijaniem inteligencji emocjonalnej
  • radzenie sobie z trudnymi emocjami
  • rozumienie kompetencji społecznych
  • rozwijanie empatii
  • nauka przestrzegania norm i zasad
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji
  • nauka skutecznych strategii społecznych
  • rozumienie sytuacji społecznych
  • ćwiczenie funkcji poznawczych

… i inne

Zajęcia z Pedagogiem Specjalnym:

  • ćwiczenie funkcji poznawczych
  • komunikacja alternatywna (AAC)
  • rozwijanie samodzielności i czynności samoobsługowych
  • wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka
  • budowanie wspólnego pola uwagi
  • terapia ręki
  • koordynacja wzrokowo-ruchową

… i inne

Wczesne Wspomaganie Rozwoju dedykowane jest przede wszystkim dzieciom, których rozwój przebiega nieprawidłowo ze względu na:

 

  • wcześniactwa
  • zaburzeń genetycznych i metabolicznych
  • wad wrodzonych i uszkodzeń centralnego układu nerwowego
  • uszkodzeń narządu zmysłu
  • zaburzeń funkcjonalnych aparatu artykulacyjnego
  • uszkodzeń aparatu ruchowego
  • złożonej wielorakiej niepełnosprawności
  • obniżonego napięcia mięśniowego w osi ciała
  • zaburzeń emocjonalno – społecznych, np. w przebiegu autyzmu wczesnodziecięcego

Wczesne Wspomaganie Rozwoju

Wczesnym Wspomaganiem Rozwoju (WWR) objęte są dzieci od chwili wykrycia niepełnosprawności do momentu rozpoczęcia nauki szkolnej (od 0 do 7 roku życia).

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU

tel. 61 222 00 04
e-mail: orewemedea@emedea.pl

 

 Wczesne wykrycie trudności w rozwoju psychoruchowym niewątpliwie zapobiega późniejszym deficytom przedszkolno-szkolnym.
Głównym celem zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju jest przede wszystkim pomoc dziecku w pełnym wykorzystaniu jego potencjału rozwojowego oraz poprawy jakości życia, a jednocześnie zapewnienie mu dobrego dzieciństwa od chwili narodzin.
Zajęcia obejmują sferę psychoruchową, motorykę dużą i motorykę małą, skupiają się na rozwoju funkcji poznawczych, godne uwagi jest rozwijanie funkcji komunikacyjnych dziecka.

Podsumowując – na podstawie diagnozy potrzeb i możliwości dziecka oraz wywiadu z rodzicami, opracowywany jest indywidualny program terapeutyczny. W związku z typ w momencie terapii kładziemy duży nacisk na współpracę z rodzicami ponieważ otrzymują oni instruktaż, porady, a także wsparcie w zakresie własnego postępowania z dzieckiem. W związku z tym wspólnie z rodzicami oceniamy i wzbogacamy program o inne godne uwagi elementy.